joi, ianuarie 02, 2014

WizzAir ... sau cum mi-am petrecut sfarsitul anului

Brussels. 31 decembrie 2013. Ora 03:31 AM. Suna alarma.
...Asa incepe experienta mea memorabila marca WizzAir.

Episodul  pilot: "Trezirea"
Toate bune pana acum. Beau o cafea din scurt. Comand un taxi. Fug la gara Midi de unde iau shuttle-busu' spre aeroportul Charleroi. Ajung acolo la ora 05:30 AM. Perfect. Chiar prea repede, pentru ca zborul era planificat la 08:00.

Episodul 2:  "Pregatirea"
Apoi verific tabloul cu plecarile: zborul WizzAir cu destinatia Cluj-Napoca amanat la 10:20. Aia e - se mai intampla imi zic si ma pun sa trag un pui de somn pe o banca din aeroport. Nu inainte de a lua voucherul-despagubire de 4 euro oferit in forma de "We're sorry..." de catre WizzAir.

Episodul 3:  "Negarea"
Ma trezesc pe la 08:30 - si iar...primul lucru - tabloul de zbor...: Surpriza! zborul spre Cluj amanat a doua ora la 12:00. "Bai nu se poate!". Verific sosirile si vad zborul pereche (cel care trebuia sa ajunga si apoi sa plece cu noi inapoi la Cluj) amanat si el - logic de altfel. Pun mana pe telefon si sun un prieten sa verifice ce se petrece pe aeroportul din Cluj. "O fi ceata..." ma gandesc eu. Aveam dreptate...doar ca ceata era in Targu Mures de unde avionul - deviat deja in noaptea precedenta de la Cluj - trebuia sa decoleze spre Charleroi. Si inca nu decolase. "Nu se poate sa patesc asta!". Apare in sfarsit cineva la biroul de imbarcare pe care toata lumea sare cu intrebarea "Ce se intampla?" Raspunsul a fost scurt: WizzAir ne-a comunicat ca zborul se amana din cauza conditiilor meteo. Atat!....Apoi ...ne dau al doilea voucher de 4 euro (din care abia iti iei o cafea pe aeroportul din Charleroi). Ma culc din nou (cel putin incerc). Sa mai treaca timpul.

Episodul 4:  "Furia"
...si vina ora 11:30...cand ...surpriza pica din cer: zborul a fost amanat din nou la ora 13:45 ... din cauza  conditiilor meteo. In momentul ala ... nervii mei deja intinsi si obositi au ajuns la nivelul maxim. Apare din nou un angajat al aeroportului care ... ne da acelasi raspuns sec. Si nici o alta informatie in plus. Au mai spus ca managerul aeroportului incearca sa vorbeasca cu WizzAir pentru a afla exact ce se petrece si mai important...ce o sa se petreaca cu noi. Si atat. Iar telefoane la prieteni, iar monitorizare plecari din Tg. Mures (de unde nu pleca nimic). Si toate astea pe fondul aterizarilor si decolarilor avioanelor Ryanair care "zburau in draci" din Charleroi in toate colturile lumii...parca facandu-mi in ciuda. ... Si pe cand chiar credeam ca o sa vina un avion dupa noi (altul decat cel din Tg Mures)...pica surpriza: amanare zbor la ora 17:00. Era deja a patra amanare. Prea mult deja. Prea mult. A..si nici o informatie in plus din partea WizzAir in urmatoarele 2 ore.
(Restul episodului e cenzurat)

Episoadele 5-6 :  "Targuiala" si "Depresia"
Unii au renuntat si au plecat. Suparati. Altii si-au schimbat biletul. Personalul aeroportului Charleroi s-a targuit cu WizzAir "cum sa ne rezolve problema". Dar nici un update semnificativ de la WizzAir. Evident....ofiterul de imbarcare era deja jenat sa tot vina si sa ne zica ca nu are nici o informatie de la WizzAir...Dar in schimb a incercat sa ne ajute cum a putut...- ne-a ajutat sa mai iesim la o tigara...si ne-a mai dat un voucher. A mai povestit cu noi. Si da. Toti eram depresivi deja. Mai aveam o sansa pe tablou...in care nimeni nu prea mai credea.

Episodul 7:  "Acceptarea"
Vine ora 16:30 - nici o surpriza deja: zborul e scos de pe tablou (cateva minute) apoi apare ... anuntat la ora 20:30. Pentru mine incepea sa fie cam clar: o sa fac anu nou in Charleroi. Asa ca m-am dus si mi-am luat ceva de baut de la singurul magazin ramas deschis pentru noi in aeroport. Chiar am inceput sa am sperante atunci cand am primit prima informatie noua de la WizzAir: si anume ca o aeronava a plecat de la Belgrad special pentru noi....sa ne duca in Cluj. Dar nu prea mari. Am desfacut o bere si am inceput sa facem "planuri de revelion" cu ceilalti din terminal. Mergem in Delirium? Stam in aeroport? Nici nu m-a mai mirat prea mult cand am vazut zborul amanat din nou la 22:00. Era deja un alt episod dintr-un film prost.

Episodul 8:  "Inaltarea"...
Dar...se intampla ceva...dupa mine cea mai notabila informatie de pana atunci: un ofiter de imbarcare spune "bai...de data asta chiar cred ca o sa plecati!" Chiar si cu ultima amanare de 22:30. Si asa a fost!...Dupa 15 ore petrecute in terminalul de plecari in Charleroi la ora 23:00....avionul salvator venit dupa noi a decolat. Asta insemna fix 00:00 ora Romaniei. Asa ca ...la propriu decolarea s-a facut pe "10, 9, 8.....La multi Ani!"
Nu mai conta nimic. Eram in aer. Beat de oboseala mai mult decat de bere. Evident, multi dintre pasageri erau ... euforici. Asa ca am continuat sa bem. Sa radem. Sa...petrecem si noi cum putem de revelion. Si la ora 12:00 a Serbiei echipajul a dat bautura gratis tuturor. Fain gest! Si am continuat tot asa pana in Cluj. In sfarsit...Cluj ora 02:03 AM, 1 ianuarie 2014. Si de acolo direct spre petrecerea din LeGeneral!

Multumiri:
- angajatilor aeroportului Charleroi care au stat dupa noi peste program si ne-au ajutat cum au putut. Foarte politicosi toti...desi se vedea ca picau de oboseala.
- personalului WizzAir din Serbia care s-a comportat de nota 10...si asta in conditiile in care toti au fost nevoiti sa faca o cursa neprogramata in noaptea de revelion.

Cuvinte de final:
Multumesc WizzAir ca mi-ai oferit intr-adevar o experienta memorabila. Sigur nu o sa o uit! Sa treci anul nou in aer...e ceva ... nu? Dupa 15 ore de asteptare in aeroport. Si inteleg ca avioanele se mai pot strica. Si ca poate fi ceata. Dar nu inteleg lipsa de informare si comunicare cu pasagerii si cu personalul aeroportului Charleroi.